| 		
		 
 Akadályverseny, sorverseny leírások
  2011.03.31. 11:53 
	                                                                                                                Maximális pontok száma 
	1. ÍJÁSZAT: 4 lőállás     FEJENKÉNT 3 LÖVÉS                                                                    48 
	                        BELSŐ KŐR               2 P 
	                        KÜLSŐ KŐR             1 P 
	  
	2. CSATACSILLAG:  FEJENKÉNT 3 DOBÁS                                                                   48 
	BELEÁLLT 2 P 
	KOPPANT  1 P 
	  
	3. DÁRDA: 3 DOBÁS  HEGYE  ÉR ELŐSZÖR FÖLDET                                                                     48 
	KÖRBE 2 P 
	KÖRÖN KÍVÜL 1 P 
	  
	4. OSTOR: 3 CSAPÁS. KALAPOT A BOTRÓL LEVERNI                                           48 
	ELSŐRE 6 P 
	MÁSODIKRA 4 P 
	HARMADIKRA2 P 
	  
	5. KISLABDA: VONAL KÖZÉ TALÁLNI  3 DOBÁS                                                          48 
	2 P/ találat 
	  
	6. MENETELÉS:  EGYÜTTMOZGÁS, TARTÁS,  ÉNEK, HANGZÁS                             1-50 
	  
	7. NÉPI JÉTÉK ELJÁTSZÁSA: SZERVEZETTSÉGE , ÖSSZETETTSÉGE,  FOLYAMATOSSÁGA                                                                                                        1-50 
	  
	8. NÉPDAL ÉNEKLÉSE: HANGZÁS, HOZZÁÁLLÁS                                                         1-50 
	  
	9. ROVÁS SZÖVEG MEGFEJTÉSE  10 szó     1 szó 5 p                                     50 
	  
	10. TALÁLÓS KÉRDÉS 18 db. 3p/ HELYESVÁLASZOK SZÁMA                                  54 
	  
	 11. SZÓLÁS MONDÁS:  5 PERC ALATT AHÁNYAT LE TUD ÍRNI,             kb 50 - 70 
	A MÁSIK 4 PERCBEN MEGMAGYARÁZNI                        5p/ jó megoldás 
	  
	12. CSÜLÖK DOBÁS:  BOTTAL 3 DOBÁS            2p/ találat                                       48 
	  
	13. BOTRÚGÁS: 3 rúgás/ fő 
	Minden megkezdett méter számít. A métereket összeadja, és osztja tízzel 5- től fölfelé kerekít  pl. a csapat összrúgása 386 m = 39 pont 
	  
	14. KARIKA DOBÁS  SZABLYÁRA: FEJENKÉNT 3 DOBÁS            2p/ találat               48 
	  
	A VÁLTÁS 10 PERCENKÉNT TÜLKÖLÉS, VAGY DOBOLÁS!
	14x 9 perc az akadályidő + 1 perc az átállás az új akadályra 
	  
	IGEN FESZÍTETT TEMPÓVAL is kb. 3 óra! 
	  
	Lehetőség szerint, ahány csapat, annyi állomás. A csapatok forgószínpad elven követik egymást 
	  
	  
	  
	  
	  
	  
	  
	  
	  
	  
	CSAPATJÁTÉK AHÁNY CSAPAT, ANNYI PONT. 
	AZ  ELSŐ A LEGTÖBB PONTOT KAPJA,  A TÖBBI SORBAN  KEVESEBBET. 
	 
	 1- 5-ig staféta játékok  A végzett csapat vezetője odafut a bíróhoz, és beérkezési sorrendbe beáll. 
	  
	1. FUSTÉLYKAPKODÓ  - bírók, szalag, két bot/ csapat rajtvonaltól a távolság 10 m 
	Két játékos egyszerre, együtt indul kezükben egy-egy bottal 
	Párhuzamosan, vagy a menetiránynak, oldalazva. 
	Át kell dobniuk a botot egymásnak a vonalig legalább ötször, majd vissza is ötször. 
	  
	2. GYŰJTÖGETŐ   - bírók, szalag, 3csutka / csapat , vödör/ csapat (a vödör helyettesíthető inggel, pólóval ) kettő vonal 5 méterenként 
	Párban indulnak az egyiknél a vödör, a másiknál a csutkák 
	A vödrös előrerohan a vonalig, a másik beledobja a vödörbe a csutkát. A vödrös kiveszi, és lerakja a vonalra a csutkákat, majd továbbmegy a másik vonalhoz és várja a másik dobásait /A vödörbe csak a dobó dobhatja bele. Ami mellé ment, azt a vödrös visszadobhatja, és a dobónak újra kell dobnia/ 
	Utána szerepet cserélnek, és ugyanez vissza a rajtvonalhoz. 
	  
	3. ÜRGETERELÉS   -  bírók, bot  kislabda 
	A csapatok egy sorban terpeszbe állnak kartávolságra egymás mögött. 
	Az első versenyző egy bottal 10 lépésre a sor elejétől a sor felé üti a labdát, majd áttereli a labdát a lábak között. A sor végére érve háttal beáll, és a labdát fej felett, a botot pedig láb alatt előre adja. A sorban a következő kezdi előröl. A labdát csak a bottal lehet terelni. 
	  
	4. BÚJÁS  -  bírók, csutka 
	A csapatok egy sorban terpeszbe állnak egymás mögött. 
	Az első kezében egy csutkával megkerüli a mögötte levőt, majd hátulról átbújik a lába között, azután a következőn, és így végig. Utána előre szalad, az elsőnek a kezébe adja a csutkát, /staféta/ majd visszaszalad a sor végére, és beáll. 
	  
	5. SORBAGURULÁS - bírók 
	Egymás mellé szorosan fekszenek fejük egy irányba néz, a kezük nyújtva maguk előtt. 
	Az első elindul, és végig gördül a fekvő soron, majd szorosan befekszik a sor végére. 
	Amelyik csapat előbb ér végig, az nyer. 
	  
	6. TOJÁSKERESÉS - bírók, kendők, tojások 
	  
	Minden csapatból kiválasztanak egy játékost, akinek bekötik a szemét, A játékost vezényszavakkal irányítják. Meg kell találnia a csapat tojását, fel kell szedni a tojást a földről, és oda kell vinnie a csapatához a távolság 10 lépés 
	A vezényszavak lehetnek: szerszámok, virágok, gyümölcsök, autók, színek, népek, országok, tantárgyak, folyók, madarak, kutyák, pártok stb. 
	A vezényszó nem lehet iránymutató/ jobb, bal, fel, le, előre, hátra/. 
	A csapat tagjai nem léphetik át a vonalat. Ha irányt mondanak, akkor kezdik előröl. 
	Megbeszélés 3 perc! 
	  
	KÉSZ KÁOSZ! 
	  
	Magyar Harcos Sport Egyesület Baranta Szakosztálya    Budapest 1171 Temető u 22 
	  
	Koska György szakosztályvezető                                     //mhsebaranta.gportal.hu/ 
	  
 |