Akadályverseny, sorverseny leírások
2011.03.31. 11:53
Maximális pontok száma
1. ÍJÁSZAT: 4 lőállás FEJENKÉNT 3 LÖVÉS 48
BELSŐ KŐR 2 P
KÜLSŐ KŐR 1 P
2. CSATACSILLAG: FEJENKÉNT 3 DOBÁS 48
BELEÁLLT 2 P
KOPPANT 1 P
3. DÁRDA: 3 DOBÁS HEGYE ÉR ELŐSZÖR FÖLDET 48
KÖRBE 2 P
KÖRÖN KÍVÜL 1 P
4. OSTOR: 3 CSAPÁS. KALAPOT A BOTRÓL LEVERNI 48
ELSŐRE 6 P
MÁSODIKRA 4 P
HARMADIKRA2 P
5. KISLABDA: VONAL KÖZÉ TALÁLNI 3 DOBÁS 48
2 P/ találat
6. MENETELÉS: EGYÜTTMOZGÁS, TARTÁS, ÉNEK, HANGZÁS 1-50
7. NÉPI JÉTÉK ELJÁTSZÁSA: SZERVEZETTSÉGE , ÖSSZETETTSÉGE, FOLYAMATOSSÁGA 1-50
8. NÉPDAL ÉNEKLÉSE: HANGZÁS, HOZZÁÁLLÁS 1-50
9. ROVÁS SZÖVEG MEGFEJTÉSE 10 szó 1 szó 5 p 50
10. TALÁLÓS KÉRDÉS 18 db. 3p/ HELYESVÁLASZOK SZÁMA 54
11. SZÓLÁS MONDÁS: 5 PERC ALATT AHÁNYAT LE TUD ÍRNI, kb 50 - 70
A MÁSIK 4 PERCBEN MEGMAGYARÁZNI 5p/ jó megoldás
12. CSÜLÖK DOBÁS: BOTTAL 3 DOBÁS 2p/ találat 48
13. BOTRÚGÁS: 3 rúgás/ fő
Minden megkezdett méter számít. A métereket összeadja, és osztja tízzel 5- től fölfelé kerekít pl. a csapat összrúgása 386 m = 39 pont
14. KARIKA DOBÁS SZABLYÁRA: FEJENKÉNT 3 DOBÁS 2p/ találat 48
A VÁLTÁS 10 PERCENKÉNT TÜLKÖLÉS, VAGY DOBOLÁS!
14x 9 perc az akadályidő + 1 perc az átállás az új akadályra
IGEN FESZÍTETT TEMPÓVAL is kb. 3 óra!
Lehetőség szerint, ahány csapat, annyi állomás. A csapatok forgószínpad elven követik egymást
CSAPATJÁTÉK AHÁNY CSAPAT, ANNYI PONT.
AZ ELSŐ A LEGTÖBB PONTOT KAPJA, A TÖBBI SORBAN KEVESEBBET.
1- 5-ig staféta játékok A végzett csapat vezetője odafut a bíróhoz, és beérkezési sorrendbe beáll.
1. FUSTÉLYKAPKODÓ - bírók, szalag, két bot/ csapat rajtvonaltól a távolság 10 m
Két játékos egyszerre, együtt indul kezükben egy-egy bottal
Párhuzamosan, vagy a menetiránynak, oldalazva.
Át kell dobniuk a botot egymásnak a vonalig legalább ötször, majd vissza is ötször.
2. GYŰJTÖGETŐ - bírók, szalag, 3csutka / csapat , vödör/ csapat (a vödör helyettesíthető inggel, pólóval ) kettő vonal 5 méterenként
Párban indulnak az egyiknél a vödör, a másiknál a csutkák
A vödrös előrerohan a vonalig, a másik beledobja a vödörbe a csutkát. A vödrös kiveszi, és lerakja a vonalra a csutkákat, majd továbbmegy a másik vonalhoz és várja a másik dobásait /A vödörbe csak a dobó dobhatja bele. Ami mellé ment, azt a vödrös visszadobhatja, és a dobónak újra kell dobnia/
Utána szerepet cserélnek, és ugyanez vissza a rajtvonalhoz.
3. ÜRGETERELÉS - bírók, bot kislabda
A csapatok egy sorban terpeszbe állnak kartávolságra egymás mögött.
Az első versenyző egy bottal 10 lépésre a sor elejétől a sor felé üti a labdát, majd áttereli a labdát a lábak között. A sor végére érve háttal beáll, és a labdát fej felett, a botot pedig láb alatt előre adja. A sorban a következő kezdi előröl. A labdát csak a bottal lehet terelni.
4. BÚJÁS - bírók, csutka
A csapatok egy sorban terpeszbe állnak egymás mögött.
Az első kezében egy csutkával megkerüli a mögötte levőt, majd hátulról átbújik a lába között, azután a következőn, és így végig. Utána előre szalad, az elsőnek a kezébe adja a csutkát, /staféta/ majd visszaszalad a sor végére, és beáll.
5. SORBAGURULÁS - bírók
Egymás mellé szorosan fekszenek fejük egy irányba néz, a kezük nyújtva maguk előtt.
Az első elindul, és végig gördül a fekvő soron, majd szorosan befekszik a sor végére.
Amelyik csapat előbb ér végig, az nyer.
6. TOJÁSKERESÉS - bírók, kendők, tojások
Minden csapatból kiválasztanak egy játékost, akinek bekötik a szemét, A játékost vezényszavakkal irányítják. Meg kell találnia a csapat tojását, fel kell szedni a tojást a földről, és oda kell vinnie a csapatához a távolság 10 lépés
A vezényszavak lehetnek: szerszámok, virágok, gyümölcsök, autók, színek, népek, országok, tantárgyak, folyók, madarak, kutyák, pártok stb.
A vezényszó nem lehet iránymutató/ jobb, bal, fel, le, előre, hátra/.
A csapat tagjai nem léphetik át a vonalat. Ha irányt mondanak, akkor kezdik előröl.
Megbeszélés 3 perc!
KÉSZ KÁOSZ!
Magyar Harcos Sport Egyesület Baranta Szakosztálya Budapest 1171 Temető u 22
Koska György szakosztályvezető //mhsebaranta.gportal.hu/
|