Szimbólumok üzenete
2010.03.17. 22:42
Sokan nem tudják, hogy a szimbólumok milyen fontos üzenetet hordoznak, és nem mindegy, hogy miként használjuk, főleg akkor, ha nem közismert az a jelkép. A legismertebb jelkép a hüvelykujjunk fel vagy lefele való tartása. Élet vagy a halál kifejezése. És mennyire nem mindegy, hogy milyen irányba mutatjuk fel a hüvelykujjunkat!
Ugyanilyen jelkép az ötágú csillag is, a pentagramma, ami tökéletes mértani idom, megtalálható benne az aranymetszés. A két csúcsán álló ötágú csillagnak sokféle jelentése volt és van. Régen a Vénusz és a hozzá kapcsolódó istenségek jelképe volt. Asztrológiai jelentéssel is bírt, de jelképezte a házasságot, a boldogságot, a beteljesülést és a tökéletességet is. A pentagramma a betlehemi csillag jelképe is. Néha Jézus öt sebét is szimbolizálja.
A talpára állított ötágú csillag a szellemi, isteni világgal való kapcsolatot szimbolizálja. Ezzel szemben a csúcsára állított pentagramma negatív előjelű sátáni jelképpé válik. Az internetes könyvtár így ír erről: „Anton Szandor LaVey individualista és ateista (pontosabban autodeista) szervezete, a Sátán Egyháza (Church of Satan) jelképében, „Baphomet pecsétjében” egy csúcsával lefelé mutató pentagramma szerepel. Mivel az egy csúcsával felfelé mutató ötágú csillag hagyományosan a szellemi világot ábrázolja, a felfordított pentagramma LaVey szerint az ember testi, karnális jellegét és annak a spiritualitással szembeni elsőbbségét fejezi ki. Maga a csillag az egyén által megtapasztalt szubjektív világmindenséget is szimbolizálja.” Az ég felé mutató csillag a szellemi magaslatok irányába való törekvést mutatja, a lefele mutató az alvilág sötét erőit szólítja meg.
Nos, ki gondolta volna, hogy a Nemzeti Múzeum bejáratánál álló Arány János szobor talapzatán az aranyozott ötágú csillag fejjel lefelé, csúcsára állítva éktelenkedett és évtizedeken keresztül gyalázta nagy költőnket.
Hogy kik tették ezt vele, azon el lehet gondolkodni és talán nem is ezen van a hangsúly, inkább, hogy a múzeum nagy tudású vezetése miért hagyta, hogy így legyen, az már nem csak kulturális és spirituális, hanem nemzetünk közérdekű kérdése is.
Mivel létezésünk alapja a teremtő erő, és nem a pusztítás, ezért nem nézhettük tétlenül, miként járatják le nagyjainkat, eszményeinket, hogy a sátáni erőket idéznek meg ellenünk a csúcsára állított csillaggal.
Nemzeti ünnepünkre készülve, március első keddjén Jelenczki István filmrendező és L. Nagy Lajos író vezetésével, egy kisebb kőműves brigáddal és egy hét tagú barantacsapattal helyre állítottuk a világ ezen piciny szegletében a rendet, a magyarok Istenének rendjét.
A kőművesek megtisztították az ötágú csillag helyét, hogy nyoma se maradjon a gyalázatnak, majd felrögzítették az ötágú csillagot, ahogy azt kell. A barantacsapat a munkálatok ideje alatt díszőrséget állt, védte és őrizte önkénteseinket. Amikor a múzeum illetékes urának tudomására jutott a felújítási munka, kirohant megnézni minket, hogy mit csinálunk, ám szó nélkül visszavonult.
A nemzetünk gyalázása intézményesített formában folyik évtizedek óta. Oda kell figyelnünk jelképeinkre, védenünk kell őket, és helyesen használnunk! Minden magyarnak oda kell figyelnie a köztéren elhelyezet szobrainkra, zászlainkra, annak szimbólumrendszerére, hogy helyesen használják-e, mennyiben fejezi ki nemzetünk szellemiségét, történelmét, kultúráját, hogy ne születhessen olyan förmedvény, mint a vasszörnyeteg amelyet 1956 ötvenedik évfordulójára építetettek a Hősök-terén.
Szakács- Pap Sándor
Takács András
|