RÁKOSMENTE BARANTA
RÁKOSMENTE BARANTA
Tartalom
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
társoldalak
 
MHSE Adószám 1%

18167632-1-42

 
Eseményeink
2024. Szeptember
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
idő
 
mi mennyi?
Indulás: 2007-08-30
 
A Baranta elméletéről
A Baranta elméletéről : EDZÉSELMÉLET 9

EDZÉSELMÉLET 9

  2010.02.16. 15:07

 

A BARANTA VERSENYSZÁMAI



A Baranta versenyszámai

 

A meghirdetett versenyszámok követik a harci történések egymásutániságát :------------------------------ 73 -

Az íjász mesterlövészet (jel) versenyszám------------------------------------------------------------------------- 73 -

A célok:----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 73 -

Az íjász párbaj versenyszám---------------------------------------------------------------------------------------- 74 -

A szabályokról röviden: ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 74 -

Az értékelés: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 74 - 

A hajítófegyver párbaj versenyszám------------------------------------------------------------------------------- 74 -

Lovas pálya- vagy Lovas birkózás--------------------------------------------------------------------------------- 75 -

A futár -és harci képességi pálya versenyszám kezdete (777 öl)----------------------------------------------- 75 -

A fegyveres táncgyakorlat (tánc- és szoborgyakorlat) --------------------------------------------------------- 75 -

A vívás bemutató kezdete ------------------------------------------------------------------------------------------- 76 -

A szabad vívás gyakorló (fa) fegyverrel versenyszám kezdete ------------------------------------------------ 76

A szabályokról röviden: ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 76 -

A tradicionális magyar övbirkózás (kajar) versenyszám ------------------------------------------------------- 77 -

A szabályokról röviden: ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 77 -

Az értékelés: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 77 -

Böllön versenyszám:------------------------------------------------------------------------------------------------- 78 -

Az értékelés: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 78 -

 Gyermekek számára megrendezett Baranta versenyek --------------------------------------------------------- 78 -

A BARANTA FOKOZATAI-------------------------------------------------------------------------------------------- 79 -

A fokozatok megszerzésének ideje és módjai --------------------------------------------------------------------- 80 -

A barantázó az alábbi módon juthat fokozatokhoz ------------------------------------------------------------- 81 -

A vizsgák jogosultsága ---------------------------------------------------------------------------------------------- 82 -

A vizsgák lefolyása -------------------------------------------------------------------------------------------------- 82 -

Az 1-5 fokozat esetében: --------------------------------------------------------------------------------------------------- 82 -

A 6-10 fokozat esetében:--------------------------------------------------------------------------------------------------- 82 -

A vizsgák végrehajtásának általános rendje --------------------------------------------------------------------- 82 -

Az 1-5 fokozat esetében: --------------------------------------------------------------------------------------------------- 82 -

Az 6-10 fokozat esetében: ------------------------------------------------------------------------------------------------- 83 -

A vizsga öltözete ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 83 -

 

A meghirdetett versenyszámok követik a harci történések

egymásutániságát :

 

-futár pálya (333 öl- 3333 öl között)

-fegyveres táncgyakorlat ,tánc-és szoborgyakorlat (formagyakorlat)

-íjász mesterlövészet (jel)

-íjász párbaj

-hajítófegyver párbaj pálya

-szabad vívás gyakorló fegyverrel

-tradicionális magyar övbirkózás (kajar)

-lovas pálya

-páros vívás bemutató

 

-böllön /ebben az évben nem került megrendezésre/

 

Az íjász mesterlövészet (jel) versenyszám

 

Az előkészített fegyverekkel és négy vesszővel a versenyzők jelentkeznek a

versenybírónál, aki a sorrend megállapítása után az első terepszakaszhoz vezeti a

versenyzőket. A lövési irányhoz 90 fokos szögben , az első lővonal mögött 3 m-re

felsorakoztatja a versenyzőket. A sorrendnek megfelelően egyenként szólítja a versenyzőket,

akik a lővonal mögé állva 1 lövést adnak le a célra. A lövés leadására a szólítástól számítva

12 másodperce van. A lövés után hátramegy és a sor végére áll. Miután minden versenyző

lőtt, a versenybíró a következő lővonalhoz vezeti a versenyzőket. A verseny során négy

terepszakaszról (20m, 30m, 40m, 50m) leadnia 1-1 lövést a célterületen lévő célra. A

célokban a megült találat számít.

 

A célok:

 

8.sz. cél, vagy körös cél.

 

A távolságok növelésével az adott cél pontértéke folyamatosan növekszik. Az összesen

elérhető pontszám 1000 pont.

 

céltávolság cél megnevezése találati pont értéke

20 méter 1 lövés 100 pont

30 méter 1 lövés 200 pont

40 méter 1 lövés 300 pont

50 méter 1 lövés 400 pont

 

- 73 -

 

 


 

Az íjász párbaj versenyszám

 

 

Az előzetes sorsolás alapján a győztesek továbbjutnak, és kieséses rendszerben

küzdenek meg a versenyszám elsőbbségéért és az 1000 pontért. A párbaj alapfegyvere a

hagyományőrző íj és 4 nyíl.

 

A szabályokról röviden:

 

-Két versenyző küzd meg egymással egymás melletti pályán, ugyanarról a vonalról

 

indulva.

-A küzdelmek két győzelemig tartanak.

-A versenyzők 50 méterre felsorakoznak az ellenfelet jelképező céloktól.

-Az indulóvonalra leszúrnak egy nyilat, két vesszőt az íjhoz fognak, a harmadikat az

 

ideg mellé készítik úgy, hogy a nokkvég nincs az idegen.

-Vezényszóra a cél felé rohamoznak , s közben a nokkvég az idegre kerül.

-A céltól 30 méterre megérkeznek 3x2 méteres tüzelőállásba, ahol futtában, vagy

 

megállva felhúzzák az íjat és erről a területről rálő a célra, ami emberalak, vagy 40 cm

sugarú kör. Ha előbb talál, mint ellenfele, akkor győzött és "lelőtte" őt.

 

-Ha egyik sem talált, akkor továbbfut az ugyanilyen kialakítású 20 m-es terepszakaszon

található tüzelőállásba. Ha itt sem talál egyik sem, akkor a 3 méterrel hátrébb lévő

zászló megkerülése után ugyanerről a terepszakaszról térdelve háttal lő.

 

-Ha ekkor sem talál egyik sem, akkor visszakell futni az 50 méteren hagyott negyedik

vesszőig, amit megfogva újból előrefut és valamelyik tüzelőállásból rálövi a célra.

 

-Ha ekkor sem sikerül a párok egyikének sem a találat, akkor ismételnek és ha

másodszorra sem sikerül a teljes pályán találatot elérni , akkor mindkettőt kizárják a

versenyből.

 

Az értékelés:

 

A párbaj végső

győztese

1000 pont

Döntős 900 pont

Negyeddöntős 700 pont

döntős-2 győzelem 600 pont

döntős-3 győzelem 500 pont

döntős-4 győzelem 400 pont

döntős-5 győzelem 300 pont

döntős-6 győzelem 200 pont

döntős-7 győzelem 100 pont

 

 A hajítófegyver párbaj versenyszám

 

Első mozzanatként az adott fegyverrel felmérésre kerül a dobás távolsága, ahol a 20 m

felett megkezdett méterenként 20 pontot szerezhet a versenyző a párbaj pontszámán kívül.

 

A párbaj során a hajító-gerellyel (kelevézzel) vagy csatacsillaggal kell egy ellenféllel

párhuzamosan indítva leküzdeni a célt. A céltól 30 távolságban felsorakoznak a kisorsolt

versenyzők úgy, hogy a bal kezükben egy-egy pajzs és 3 fegyver van. Az .Előre!. vezényszó

 

- 74 -

 


 

után előrefutva az ellenfélnél gyorsabban kell eltalálni a célt. Aki előbb talált, az jut tovább. A

pálya kialakítása során az egyes versenyzők kifutási vonala legalább a cél síkjától V alakban

helyezkedjen el. A két kifutási vonal szöge legalább 30 fok legyen.

 

Gerellyel az elülső alapvonal /nem lehet átlépni/ távolsága a céltól 20 méter,

csatacsillag esetén 12 méter. Az alkalmazott fegyvert a helyszínen határozzák meg. A kelevéz

esetén egy földbe szúrt zászlóhoz kell a lehető legközelebb dobni (1 m sugarú kör az érvényes

találat), míg csatacsillaggal egy 12 méterre lévő fa emberalakot kell úgy eltalálni, hogy a

fegyver megüljön a célban. Fegyverek a helyszínen biztosítva vannak, de saját eszköz is

alkalmazható. Ha egy kifutás után a három eszközt elhasználva egyik versenyző sem talált,

akkor ismétlő kifutást rendelnek el. Ha ekkor sem találnak, akkor mindkettő kiesik a további

küzdelmekből.

 

Az elérhető pontszám szintén 1000 pont. A dobásokat kívülről a csoportellenfelek

dobott labdákkal zavarhatják meg. Találat esetén a versenyző elesik a további dobásoktól és

az addig elért eredménye a mérvadó.

 

fegyver

gerely 30-20 m között, 3 dobás

csillag 30-12 m között 3 dobás

 

 Lovas pálya- vagy Lovas birkózás

 

A versenyzők egy 2x100m hosszú pályát kell teljesíteniük a kisorsolt lovon, ahol az

elhelyezett akadályokat (legalább 4) a megadott sorrendben kikerülik. A győztes ideje 1000

pont, másodpercenként 20 ponttal csökken a továbbiak pontértéke. Pályahiba esetén 1-400

pont vonható le.

 

Lovas birkózás esetén kieséses rendszerben, nyereg nélküli, egy méneshez tartozó

lovakon folyik a küzdelem. A lóhoz és szerszámzatához érni /belekapaszkodás, rántás ütés,

rúgás/ nem szabad. A másikat a lóról a földre kell kényszeríteni és a küzdelem helyszínét úgy

elhagyni, hogy a földre eső ne tudja a földről támadni a lovast.

 

 A futár -és harci képességi pálya versenyszám kezdete (777 öl)

 

Ezen versenyszám során egy hagyományos hosszúságú (1500 m) pályát kell teljesíteni

egy megadott keretidőn belül, könnyített egyéni felszereléssel (szálfegyvert). A győztes ideje

1000 pontot ér. Ha ennél kevesebb idő alatt teljesíti, akkor annyiszor 10 pontot elveszít az

1000-ből, amennyi másodperccel lassabb volt.

 

A fegyveres táncgyakorlat (tánc- és szoborgyakorlat)

 

A versenyszám a vívás bemutató helyszínén kezdődik, ugyanazon bírók előtt. Ekkor

egy több mint 100, kevesebb mint 180 másodperces fegyveres táncgyakorlatot kell bemutatni

egy választott fegyverrel, amely bemutatja az adott eszköz alkalmazási lehetőségeit és

tartalmaz gyors dinamikai, készségbemutató, valamint lassú és egyensúlymegtartó elemeket

is. A versenyszám során előnyben részesülnek a már ismert hagyományos gyakorlatok

megjelenítői, továbbfejlesztői. Lehetőség van a páros és csoportos megmutatkozásra is. Itt a

csoport /pár/ által mutatott teljesítmény alapján kerülnek megállapításra a pontszámok

Természetesen a több eszköz egyidejű alkalmazásának bemutatására is lehetőség van.

 

- 75 -

 

 


 

- ajánlott táncok: somogyi ugrós, somogyi kanásztánc, szatmári verbunk, dunántúli

ugrós, hajdútánc, botolók

A legmagasabb elérhető pontszám 1000 pont.

 

 A vívás bemutató kezdete

 

A versenypárok a bírók (akurok) előtt bemutatják közös, rögzített vívásbemutatójukat,

amelynek 40 másodpercnél hosszabbnak kell lenni és a megadott korszak magyar fegyverei

közé tartozik a pásztorbottól a kétkezes kardig.

 

A bemutató során a bírók 4 szempont alapján díjazzák a teljesítményeket amelyre a

vívópárok közösen kapnak pontot:

 

Értékelési szempont 1. ért. bíró 2. ért. bíró 3. ért. bíró 4. ért. bíró 5. ért. bíró

harcszerűség 1-100 pont 1-100 pont 1-100 pont 1-100 pont 1-100 pont

dinamika 1-40 pont 1-40 pont 1-40 pont 1-40 pont 1-40 pont

pontosság 1-40 pont 1-40 pont 1-40 pont 1-40 pont 1-40 pont

stílus 1-20 pont 1-20 pont 1-20 pont 1-20 pont 1-20 pont

 

A legmagasabb elérhető pontszám 1000 pont. A tavalyi verseny tanulsága, hogy 500

elért pont már nagyon jó eredménynek számít. A bírók között más fegyveres harcművészetek

oktatói is szerepelnek.

 

A szabad vívás gyakorló (fa) fegyverrel versenyszám kezdete

 

Az előzetesen párokba sorsolják a versenyzőket. A győztesek továbbjutnak és kieséses

rendszerben küzdenek meg a versenyszám elsőbbségéért és az 1000 pontért.

 

A párbaj alapfegyvere a fa szablya, védőeszköze a vívósisak, a kesztyű és a bármilyen

anyagból készült alkarvédő. A fa fegyvert a rendezőbizottság biztosítja (85 vagy 90 cm

hosszú egyszerű hengeres fa bot, vagy tompított hegyű fa szablya markolattal melynek

tömege egységesen 400 és 1000 gramm között van).

 

A gyakorló fegyverzet szemüregbe való behatolása ellen mindenki saját

védőfelszerelést is használhat. Ennek hiányában a rendezőbizottság által biztosított

eszközt köteles használni.

 

A szabályokról röviden:

 

-az arc, az ádámcsutka, nemi szerv támadása tilos, kizáráshoz vezethet (ha a védekező

 

 

mozzanat következtében a védő fél fegyverével, kezével tesz olyan mozdulatot, ahol a

 

támadó fegyvere tilos területet ér és az ellenfél jelentősen nem sérült meg, akkor a

 

küzdelem tovább folytatódhat)

 

-a párbaj 5 pontig tart

 

-a könyök és váll közötti terület, a láb találata 1 pont

 

-a fej találat 3 pont

 

-a mellkas, has, hát találata 2 pontot ér

 

-kézfejvédő, alkarvédő és fejvédő használata megengedett

 

-együttes találat nincs

 

-a töredékmásodpercekkel korábban bevitt találat együttesnek minősül

 

-csak az ellenfél fegyverének teljes kizárásával elért ún. "tiszta" találat ér el

 

- 76 -

 

 


 

-a támadások ereje nincs korlátozva, de a gyors pillanatszerű reakciók amúgy sem

teszik lehetővé a teljes erőből történő támadást, mivel az időveszteséget okoz. A

versenyeknél az ún. " fél erő " alkalmazása a leginkább célravezető. A versenyzőknek

rendelkezni kell olyan fájdalom-tűrőképességgel és sportemberi magatartással, amely

nem vezet sportszerűtlenséghez

 

-a találatok megítélésében elsősorban a bíró(k) határozata dönt, de ha a támadó a

megítélt találatra a "nem volt találat" szóbeli jelzéssel válaszol, akkor az a találat

törlésre kerül. Az esetlegesen a találatot elszenvedő versenyző véleménye nem

mérvadó.

 

-tilos a menekülés, intést von maga után (menekülés: 10 méternél nagyobb távolság

egyirányú hátráló megtétele, az irányváltó kimozgások, elfordulások nem tartoznak

ebbe a kategóriába)

 

-a döntő egyetlen találatig tart

 

A tradicionális magyar övbirkózás (kajar) versenyszám

 

Az előzetes sorsolás alapján kerülnek párokba a versenyzők, a győztesek továbbjutnak

és kieséses rendszerben küzdenek meg a versenyszám elsőbbségéért és az 1000 pontért.

 

A szabályokról röviden:

 

-Az övbirkózás a ütésmentes övbirkózás, a népi birkózási formák /csülökre menés, ölre

menés, böllön, övbirkózás, levan birkózás/ szabályozott elemeiből áll.

-Az ellenfelek mezítelen felsőtesttel (téli időszakban mellénnyel), nadrágban, övvel

felszerelve küzdenek egymás ellen.

-A versenyző célja az, hogy az ellenfelet olyan helyzetbe kényszerítse, hogy az a

 

könyökével, térdével, fenekével, hátával érintse a földet.

-Tilos ütni, rúgni, harapni, karmolni!

-A verejtékező felsőtestet időszakosan meg kell törölni.

-A körmöket le kell vágni.

-Vérző, sérült versenyző esetében a bíró(k) véleménye dönt a folytatásról.

-A láb söprése megengedett.

-A valódi harchoz hasonlóan nincsenek súlycsoportok. Aki kisebb , fürgébb, használja

 

ki ezen képességét, vagy más , a nehezebb ellenfeleknek kevésbé kedvező

versenyszámokban vágjon vissza!

 

-Nyakkulcsot csak 6 másodpercig alkalmazhat a versenyző. Ha ez idő alatt nem indít

akciót, akkor ebből a fogásból ki kell engednie ellenfelét! A nyakkulccsal együtt

földre eső versenyzőknek a kulcsot el kell engednie a földre esés pillanata előtt.

 

 

-Bár pontosan meghatározott küzdőtér nincs, de a versenyzőknek törekedni kell egy 20

 

m x 20 m-es területen belül maradni.

-A folyamatosan menekülő versenyzőt leléptetik.

-A versenyzők a küzdelem előtt és a végén hagyományosan köszöntik egymást

-A versenyzők kötelesek jelenteni a sérüléseket.

 

 

Az értékelés:

 

A kajar végső győztese 1000 pont

Döntős 900 pont

 

- 77 -

 

 


 

Negyeddöntős 700 pont

döntős-2 győzelem 600 pont

döntős-3 győzelem 500 pont

döntős-4 győzelem 400 pont

döntős-5 győzelem 300 pont

döntős-6 győzelem 200 pont

döntős-7 győzelem 100 pont

 

Böllön versenyszám:

 

 Az előzetes sorsolás alapján kerülnek párokba a versenyzők, a győztesek

továbbjutnak és kieséses rendszerben küzdenek meg a versenyszám elsőbbségéért és az 1000

pontért. A böllön során fojtás, és feszítés megengedett. A küzdelem feladásig , vagy .kötözési

pozícióig. tart. Ütés- rúgás megengedett. Csak oktatói szintet elért barantázók számára

megrendezhető. Böllön küzdelmeket három szintben rendeznek meg:

 

1 rovásos böllön: fojtás, feszítés - feladás rúgás és ütés nélkül

2 rovásos böllön: fojtás, feszítés - rúgás és ütés engedélyezésével

3 rovásos böllön fegyveres vívás /gyakorló/, fojtás, feszítés, rúgás, ütés engedélyezésével

 

Az értékelés:

 

A böllön végső

győztese

1000 pont

Döntős 900 pont

Negyeddöntős 700 pont

döntős-2 győzelem 600 pont

döntős-3 győzelem 500 pont

döntős-4 győzelem 400 pont

döntős-5 győzelem 300 pont

döntős-6 győzelem 200 pont

döntős-7 győzelem 100 pont

 

Gyermekek számára megrendezett Baranta versenyek

 

A gyermekek /8-14 év/ életkori sajátosságait figyelembe véve az alábbi versenyek

kerülhetnek megrendezésre:

 

-övbirkózás /10 év felett/

-gyermek íjászat párbaj

-hajítófegyver párbaj

-futár pálya

-páros vívógyakorlat

 

 

- 78 -

 

 


 

A Baranta fokozatai

 

 

 

A fokozatok a régi pusztai tízes

harci rendszerek elvét követik. Emelkedő

rendben mutatják meg, hogy az adott

barantázó milyen mértékben birtokolja az

ősei által reá hagyományozott harci

örökséget, szemléletet valamint, hogy

milyen mértékben képes ezt alkalmazni és

fejleszteni. Az emelkedő tízes

rendszerhez a népi állatmegfigyelések

harci értékeit társító, régi magyar és kun

állatmegnevezések tartoznak.

 

Ezek nemcsak elért

teljesítményekről, hanem a természet és

az ember megismerésének bizonyos

szintjeiről is tájékoztatást adnak.

 

A test, a szellem együttes

fejlődése biztosítja a fokozatos

előrehaladást. A népi megfigyelések

állattulajdonságai jobban jelképezik a

haladás formáját és körülményeit, mint a

csak az emberre vetített egyedi

tulajdonságok. Ezek bizonyos keretek

között mozogva, de mégis önálló, egyedi

utat határoznak meg. A tulajdonságok

keverednek, csupán bizonyos elemeik

egyes fejlődési fokozatoknál jobban

előtérbe kerülnek.

 

A vizsgázott jogosult öltözetén, veretes övén megjelölni a teljesített fokozat

szimbólumát. A viselés nem korlátozódik csupán a veretes öv felületeire. Alkalmazható sporté

s harci ruházaton, különböző anyagokból készült vértezeten és egyéb felszerelésen. Az elért

fokozat szimbóluma ábrázolható önállóan, vagy egyéb stilizált környezetben.

 

A Baranta Szövetség hivatalos ábrázolása mellett a fokozat szimbóluma feldolgozható

a magyar jelkép- és szimbólumrendszer hagyományain alapuló önálló, egyedi formában is.

 

A fokozatok odaítélése során a vizsgabizottság azt a tényt jelzi, hogy az elvárt testi-,

 

lelki-, erkölcsi képességek, készségek és tartalmak magasabb szintre emelkedtek /közeledve a

 

harcos szintjéhez/.

 

- 79 -

 

 


 

Az első Baranta fokozat megszerzése után a barantázó jogosult /a rovás jel és

szimbólumrendszer szabályainak megfelelő/ személyes tulajdonjegyet /tamgát-rójegyet/

viselni. Az egyes állatnevek a harci képességek egy-egy szintjét jelölik az alábbiak szerint:

 

FOKOZAT

HAGYOMÁNYOS

NEVE

Mai jelentése

Bodur Törpe, apró állat- az önvédelem felvállalása

Borsuk Borz . a teljes odaadással küzdés

Burk Farkas . az együttműködés képessége

Rüs Hiúz . óvatosság és kiszámíthatatlanság

Bars Hó párduc . ruganyosság, test és erő optimális összhangja

Csanád Tompa orrú ló . természet és a harcos összhangja

Arslan Oroszlán . a magabiztosság és a nyugalom

Kaplony/Kaplan Tigris . a harc időpontjának és módján a helyes megválasztása

Belénd/Bilok Bölény/Tulok . Az ősi, ösztönös erők tudatos hasznosítása

Tepremez Rendíthetetlen . a népet jelképező tökéletesedő harcos, a

 
itt vagyunk
 
közelebbről
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?