RÁKOSMENTE BARANTA
RÁKOSMENTE BARANTA
Tartalom
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
társoldalak
 
MHSE Adószám 1%

18167632-1-42

 
Eseményeink
2024. Szeptember
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
idő
 
mi mennyi?
Indulás: 2007-08-30
 
FŐOLDAL
FŐOLDAL : IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL

IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL

  2008.10.07. 13:47

IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA 2008.10.19 vasárnap 09.00- 19.00 Rákoscsaba Budapest XVII Temető utca 22 sportcentrum

 

IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL

 

2008.10.19 vasárnap 09.00- 19.00

Rákoscsaba

 Budapest XVII Temető utca 22 sportcentrum

 

 

A verseny célja:

A rendezvény a történelmi magyar harci testkultúrára épülő hagyományos magyar harcművészeti stílus tudásanyagának megőrzését, gyakorlati jellegű továbbfejlesztését célozza meg szakmai találkozó, és verseny formájában. A  valódi harc, és a magyarságra jellemző belső tartás minél pontosabb modellezésével, és felelevenítésével

Az Erdélyben ugyanebben az időpontban lebonyolítandó verseny egyes elemeinek átvétele, kipróbálása

 

 

A verseny formája:

       Egyéni pontverseny.

A meghirdetett versenyszámok :

 

 

-         futár  pálya pajzzsal, fegyverrel

-         csatakereszt párbaj

-         kelevézhajítás

-         késpárbaj

-         ostor párbaj

-         hagyományos magyar övbirkózás

-         egyéni vívás bemutató

 

A meghirdetett kategóriák:

 

-          Öskü  /egyéni és iker-csapatverseny /        - 17 év feletti férfiak

-          Kese /egyéni és iker-csapatverseny /          - 14-17 év közötti fiúk

-          Menyét           /egyéni és iker-csapatverseny /       -13 év feletti nők

-          Apródok                     - 14 év alatti fiúk, 13 év alatti lányok

 

A versenybírókat biztosítja: Baranta Hagyományos Magyar Harcművészetek Szövetsége. A küzdelmek a versenykiírás előírásai alapján kerülnek lebonyolításra.

 

 

A verseny díjazása:

 

A verseny 1-3 helyezettjeinek érem, oklevél, 4-6 helyezettjeinek oklevél, az egyes versenyszámok győzteseinek oklevél, felajánlott különdíjak.

 

 

 

 

 

 

A verseny lefolyásának rendje:

 

- a küzdelmi versenyszámokban 4 fős selejtezőcsoportok kerülnek kisorsolásra, minden egyes csoportgyőztes a továbbiakban egyenes kieséses rendszerben jut tovább a döntőig.

-         a pontszerző versenyszámokban a teljesítményre adott pontszám kerül meghatározásra

 

 

A nevezések:

1.      Az elektronikus- és postai úton érkező nevezések határideje: 2008.10. 17  /24.00-ig/

2.      A helyszíni nevezés utolsó határideje: 2008.09.19   09.00-ig

 

- Koska György                      gyurkom@freemail.hu                 tel.: 06 20 97 13 499

 

A nevezési díj:

               A verseny nevezési díja jelképes összeg 500 forint , amiből megpróbálunk valami ehetőt főzni

 

Étkezés: /tányér-evőeszközök, pohár/ mindenki hozzon magával. Kérünk mindenkit, hogy kerülje az eldobható étkezési felszerelések használatát. 

  

Az öltözet:  Baranta hagyományos öltözet, Baranta sportöltözet, népviselet., vagy kinek mije van.

 

A versenynap programja:

 

09.00               Nevezések lezárása

09.00               A csapatok felvonulása

09.10               A versengések népi szertartása /napköszöntés- közös ének-versenyzők, bírók

fogadalma/

09.20               A verseny megnyitója /Beszéd/ 

09.35               Közös táncos bemelegítés

09.40               Önálló bemelegítés

10.00                Versenyszámok

14.00               Közös ebéd

15.00               Versenyszámok

 17.00 Ünnepélyes eredményhirdetés, díjak kiosztása.

 

 

Természetesen kísérőket, edzőket, csapatvezetőket, érdeklődőket, családtagokat mindenki hozhat magával.

A " csak" kiváncsiakat, más sportágat űzőket is szeretettel várjuk

 

 

TOVÁBBI RENDELKEZÉSEK:

Az a versenyző, aki a megnyitóra – közös fogadalomtétel idejére  nem érkezik meg,  / az előzetesen időben történt nevezés ellenére/ nem vehet részt a versenyen!

.

 

 

 

A versenyszámok szabályai röviden:

A versenyszámok a lehetőségek szerint követik egymást:

 A létszámtól függően 4 fős csoportok lesznek kialakítva, ahol körmérkőzés dönti el az elsőbbséget. A győztesek ezután egyenes ági kieséssel határozzák meg a végső sorrendet.

Minden versenyszámban a résztvevők minimum 100 ponttal indulnak

Aki valamely versenyszámban nem vesz részt, arra nem kap pontot.

 

A küzdelmek végső győztese

1000 pont

Döntős

900 pont

Harmadik

800 pont

Negyeddöntős

700 pont

Nyolcaddöntős

600 pont

 

A többi versenyző pontszáma a selejtezőcsoportokban elért győzelmek száma X100 pont  .

 

1. A futár -és harci képességi pálya versenyszám kb. 300 m

Különböző akadályokon keresztül kell eljutni a célba A győztes ideje 1000 pontot ér. Ha ennél kevesebb idő alatt teljesíti, akkor annyiszor 3 pontot elveszít az 1000-ből, amennyi másodperccel lassabb volt. A táv alatt az egyéni felszerelést a versenyző nem hagyhatja el.

 

2. Csatakereszt:

- a versenyzők célja, hogy a célt /fa tábla/ úgy találja el, hogy az eszköz benne maradjon

- aki hamarabb talál az nyer 4-4 +1 kereszt áll rendelkezésre

Első dobás 15 m-ről, a rajt vonalról, ahonnan egyszerre indul a két versenyző

Második dobás 10 m-ről

A harmadik dobás előre gurulás után 5m-ről

A negyedik hátragurulás után 5-10 m közül

Ha ekkor sincs találat, akkor a rajtvonalnál levő egy keresztet az előbb érkező felveheti, és az 5- 15 m között bárhol eldobhatja.

Ha nincs érvényes találat, akkor mindkét versenyzőnek vereségként könyveltetik el.

Az adott távolságot jelző vonalon átlépő versenyző találata érvénytelen

 

  1. Kelevéz hajítás

A kelevézt egy méteres sugarú körbe kell bele állítani. 

Első lehetőség 20 m-ről

Második 15m-ről

A harmadik 10 ről

A negyedik 5-ről

Mindenhol 2-2 kelevéz lesz leszúrva

Egyik kezünkben pajzsot tartunk, amit a 10-5 m-es távnál a bennünket támadó csapattársaink elleni védekezésre használhatunk. Mindegyiknél 3-3 teniszlabdával lesz.

Akit eltalálnak, az az addig elért eredményt tudhatja a magáénak.

Minden a körben megállt találat 100 pont

 

 

 

 

 

4. A hagyományos magyar övbirkózás (kajar) versenyszám

 

 

-         Az övbirkózás, a népi birkózási formák /csülökre menés, ölre menés, böllön, övbirkózás, levan birkózás/ szabályozott elemeiből áll.

-         Az ellenfelek mezítelen felsőtesttel (téli időszakban felsőruhában), nadrágban, övvel felszerelve küzdenek egymás ellen.

-         A versenyző célja az, hogy az ellenfelet olyan helyzetbe kényszerítse, hogy annak a tenyerén és a talpán kívül más testrésze is a földet érje /könyök, térd, hát, fej .stb/

-         A küzdelem győzelmi pozícióig tart.

-         Ha az akció során minkét versenyző vesztes pozícióba kerül /akár időkéséssel is/ , az eldöntetlennek számít és állásból, tisztelgés után folytatják a küzdelmet.

-         Tilos ütni,  rúgni, harapni, karmolni!

-         A körmöket le kell vágni.

-         Vérző, sérült versenyző esetében a bíró(k) véleménye dönt a folytatásról.

-         A láb söprése, akasztása megengedett. A térdizület nem támadható!

-         A derékon kötött öv lelógó részei felhasználhatóak a küzdelem során.

-         Nyakkulcsot csak 6 másodpercig alkalmazhat a versenyző. Ha ez idő alatt nem indít akciót, akkor ebből a fogásból ki kell engednie ellenfelét! A nyakkulccsal együtt földre eső versenyzőknek a kulcsot el kell engednie a földre esés pillanata előtt.

-         Gégefő fojtás tiltott!

-         Az izületek természetes hajlási irányukban feszíthetőek – más feszítés tiltott!

-         Fejelni tilos!

-         A fej tolásra, feszítésre használható.

-         A valódi harchoz hasonlóan nincsenek súlycsoportok. Aki kisebb , fürgébb, használja ki ezen képességét, vagy más , a nehezebb ellenfeleknek kevésbé kedvező versenyszámokban vágjon vissza!

-         A folyamatosan menekülő versenyzőt leléptetik.

-         Időkorlátozás nincs – a bíró kívülről biztatással sürgetheti az ellenfeleket.

-         Ha a tatamin küzdenek, akkor az is veszít, akit háromszor kitolnak a küzdőtérről

-         Pihenőt csak különleges esetben lehet elrendelni.

-         A versenyzők a küzdelem előtt és a végén hagyományosan köszöntik egymást

-         A versenyzők kötelesek jelenteni a sérüléseket.

 

 

 

 

 


5. Késelés:
- 3 lépcsős versenyszám
- fejeken védő sisak lesz! A kézben kukorica csutka.
- A mérkőzés akkor ér véget mikor az egyik küzdő fél eléri a 6 pontot
- Mellkas, hát, has – 3 pont;
- Nyak, fej - 2 pont
- Kéz, láb – 1 pont
- A bevitt találat akkor számit érvényes pontnak, ha a kukorica csusza eltörik ill. látható a találat.

- Tilos rúgni, harapni, karmolni!

- A második megmérettetés a csoport győztesek – legtöbb nyert mérkőzés – közt zajlik, az egyik kézzel egy kötelet fognak, a másikban a csutka

- A fogózkodó kezet vágni tilos!
- A pontozás azonos, az első megmérettetés pontrendszerével.


- A harmadik megmérettetés a döntő – hajdú-birkózás
- A bírók egy csuszát leszúrnak a földbe, a versenyzők azonos távolságról rárohannak a csuszára, a csuszáért megküzdenek (szabadfogású birkózás) akinél lesz a csusza az majd „aprít”, ha el nem veszik tőle.

6. Ostor párbaj

Egy leszúrt dárdára feltett kalapot kell ostorral leszedni.

Akinek a legkevesebb kisérletre sikerül, az a győztes

 

7.  A vívás bemutató versenyszám

           

A versenyzők a bírók (akurok) előtt bemutatják egyéni eszközös, vagy a nélküli bemutatójukat, táncukat amelynek 40 másodpercnél hosszabbnak kell lenni. A vívás bemutató során a magyar történelmi és népi harci kultúra fegyver- és eszközrendszerét kell használni. A bemutató során a bírók 5 szempont alapján díjazzák a teljesítményeket

           Zenét lehet hozni!

A legmagasabb elérhető pontszám 1000 pont. A bírók között más fegyveres harcművészetek oktatói is szerepelhetnek.

 

harcszerűség

dinamika

pontosság

stílus

ötlet

 

 

 

Általános szabály:
- legfontosabb a versenytársad és magad épsége, szellemi – lelki – testi felemelése!
- nem valami (valaki) ellen küzdj, hanem valamiért (valakiért)!


Koska György


 

 

 

Még nincs hozzászólás.
 
itt vagyunk
 
közelebbről
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?