FŐOLDAL : IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL |
IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL
2008.10.07. 13:47
IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA
2008.10.19 vasárnap 09.00- 19.00
Rákoscsaba
Budapest XVII Temető utca 22 sportcentrum
IV.RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL
2008.10.19 vasárnap 09.00- 19.00
Rákoscsaba
Budapest XVII Temető utca 22 sportcentrum
A verseny célja:
A rendezvény a történelmi magyar harci testkultúrára épülő hagyományos magyar harcművészeti stílus tudásanyagának megőrzését, gyakorlati jellegű továbbfejlesztését célozza meg szakmai találkozó, és verseny formájában. A valódi harc, és a magyarságra jellemző belső tartás minél pontosabb modellezésével, és felelevenítésével
Az Erdélyben ugyanebben az időpontban lebonyolítandó verseny egyes elemeinek átvétele, kipróbálása
A verseny formája:
Egyéni pontverseny.
A meghirdetett versenyszámok :
- futár pálya pajzzsal, fegyverrel
- csatakereszt párbaj
- kelevézhajítás
- késpárbaj
- ostor párbaj
- hagyományos magyar övbirkózás
- egyéni vívás bemutató
A meghirdetett kategóriák:
- Öskü /egyéni és iker-csapatverseny / - 17 év feletti férfiak
- Kese /egyéni és iker-csapatverseny / - 14-17 év közötti fiúk
- Menyét /egyéni és iker-csapatverseny / -13 év feletti nők
- Apródok - 14 év alatti fiúk, 13 év alatti lányok
A versenybírókat biztosítja: Baranta Hagyományos Magyar Harcművészetek Szövetsége. A küzdelmek a versenykiírás előírásai alapján kerülnek lebonyolításra.
A verseny díjazása:
A verseny 1-3 helyezettjeinek érem, oklevél, 4-6 helyezettjeinek oklevél, az egyes versenyszámok győzteseinek oklevél, felajánlott különdíjak.
A verseny lefolyásának rendje:
- a küzdelmi versenyszámokban 4 fős selejtezőcsoportok kerülnek kisorsolásra, minden egyes csoportgyőztes a továbbiakban egyenes kieséses rendszerben jut tovább a döntőig.
- a pontszerző versenyszámokban a teljesítményre adott pontszám kerül meghatározásra
A nevezések:
1. Az elektronikus- és postai úton érkező nevezések határideje: 2008.10. 17 /24.00-ig/
2. A helyszíni nevezés utolsó határideje: 2008.09.19 09.00-ig
- Koska György gyurkom@freemail.hu tel.: 06 20 97 13 499
A nevezési díj:
A verseny nevezési díja jelképes összeg 500 forint , amiből megpróbálunk valami ehetőt főzni
Étkezés: /tányér-evőeszközök, pohár/ mindenki hozzon magával. Kérünk mindenkit, hogy kerülje az eldobható étkezési felszerelések használatát.
Az öltözet: Baranta hagyományos öltözet, Baranta sportöltözet, népviselet., vagy kinek mije van.
A versenynap programja:
09.00 Nevezések lezárása
09.00 A csapatok felvonulása
09.10 A versengések népi szertartása /napköszöntés- közös ének-versenyzők, bírók
fogadalma/
09.20 A verseny megnyitója /Beszéd/
09.35 Közös táncos bemelegítés
09.40 Önálló bemelegítés
10.00 Versenyszámok
14.00 Közös ebéd
15.00 Versenyszámok
17.00 Ünnepélyes eredményhirdetés, díjak kiosztása.
Természetesen kísérőket, edzőket, csapatvezetőket, érdeklődőket, családtagokat mindenki hozhat magával.
A " csak" kiváncsiakat, más sportágat űzőket is szeretettel várjuk
TOVÁBBI RENDELKEZÉSEK:
Az a versenyző, aki a megnyitóra – közös fogadalomtétel idejére nem érkezik meg, / az előzetesen időben történt nevezés ellenére/ nem vehet részt a versenyen!
.
A versenyszámok szabályai röviden:
A versenyszámok a lehetőségek szerint követik egymást:
A létszámtól függően 4 fős csoportok lesznek kialakítva, ahol körmérkőzés dönti el az elsőbbséget. A győztesek ezután egyenes ági kieséssel határozzák meg a végső sorrendet.
Minden versenyszámban a résztvevők minimum 100 ponttal indulnak
Aki valamely versenyszámban nem vesz részt, arra nem kap pontot.
A küzdelmek végső győztese
|
1000 pont
|
Döntős
|
900 pont
|
Harmadik
|
800 pont
|
Negyeddöntős
|
700 pont
|
Nyolcaddöntős
|
600 pont
|
A többi versenyző pontszáma a selejtezőcsoportokban elért győzelmek száma X100 pont .
1. A futár -és harci képességi pálya versenyszám kb. 300 m
Különböző akadályokon keresztül kell eljutni a célba A győztes ideje 1000 pontot ér. Ha ennél kevesebb idő alatt teljesíti, akkor annyiszor 3 pontot elveszít az 1000-ből, amennyi másodperccel lassabb volt. A táv alatt az egyéni felszerelést a versenyző nem hagyhatja el.
2. Csatakereszt:
- a versenyzők célja, hogy a célt /fa tábla/ úgy találja el, hogy az eszköz benne maradjon
- aki hamarabb talál az nyer 4-4 +1 kereszt áll rendelkezésre
Első dobás 15 m-ről, a rajt vonalról, ahonnan egyszerre indul a két versenyző
Második dobás 10 m-ről
A harmadik dobás előre gurulás után 5m-ről
A negyedik hátragurulás után 5-10 m közül
Ha ekkor sincs találat, akkor a rajtvonalnál levő egy keresztet az előbb érkező felveheti, és az 5- 15 m között bárhol eldobhatja.
Ha nincs érvényes találat, akkor mindkét versenyzőnek vereségként könyveltetik el.
Az adott távolságot jelző vonalon átlépő versenyző találata érvénytelen
- Kelevéz hajítás
A kelevézt egy méteres sugarú körbe kell bele állítani.
Első lehetőség 20 m-ről
Második 15m-ről
A harmadik 10 ről
A negyedik 5-ről
Mindenhol 2-2 kelevéz lesz leszúrva
Egyik kezünkben pajzsot tartunk, amit a 10-5 m-es távnál a bennünket támadó csapattársaink elleni védekezésre használhatunk. Mindegyiknél 3-3 teniszlabdával lesz.
Akit eltalálnak, az az addig elért eredményt tudhatja a magáénak.
Minden a körben megállt találat 100 pont
4. A hagyományos magyar övbirkózás (kajar) versenyszám
- Az övbirkózás, a népi birkózási formák /csülökre menés, ölre menés, böllön, övbirkózás, levan birkózás/ szabályozott elemeiből áll.
- Az ellenfelek mezítelen felsőtesttel (téli időszakban felsőruhában), nadrágban, övvel felszerelve küzdenek egymás ellen.
- A versenyző célja az, hogy az ellenfelet olyan helyzetbe kényszerítse, hogy annak a tenyerén és a talpán kívül más testrésze is a földet érje /könyök, térd, hát, fej .stb/
- A küzdelem győzelmi pozícióig tart.
- Ha az akció során minkét versenyző vesztes pozícióba kerül /akár időkéséssel is/ , az eldöntetlennek számít és állásból, tisztelgés után folytatják a küzdelmet.
- Tilos ütni, rúgni, harapni, karmolni!
- A körmöket le kell vágni.
- Vérző, sérült versenyző esetében a bíró(k) véleménye dönt a folytatásról.
- A láb söprése, akasztása megengedett. A térdizület nem támadható!
- A derékon kötött öv lelógó részei felhasználhatóak a küzdelem során.
- Nyakkulcsot csak 6 másodpercig alkalmazhat a versenyző. Ha ez idő alatt nem indít akciót, akkor ebből a fogásból ki kell engednie ellenfelét! A nyakkulccsal együtt földre eső versenyzőknek a kulcsot el kell engednie a földre esés pillanata előtt.
- Gégefő fojtás tiltott!
- Az izületek természetes hajlási irányukban feszíthetőek – más feszítés tiltott!
- Fejelni tilos!
- A fej tolásra, feszítésre használható.
- A valódi harchoz hasonlóan nincsenek súlycsoportok. Aki kisebb , fürgébb, használja ki ezen képességét, vagy más , a nehezebb ellenfeleknek kevésbé kedvező versenyszámokban vágjon vissza!
- A folyamatosan menekülő versenyzőt leléptetik.
- Időkorlátozás nincs – a bíró kívülről biztatással sürgetheti az ellenfeleket.
- Ha a tatamin küzdenek, akkor az is veszít, akit háromszor kitolnak a küzdőtérről
- Pihenőt csak különleges esetben lehet elrendelni.
- A versenyzők a küzdelem előtt és a végén hagyományosan köszöntik egymást
- A versenyzők kötelesek jelenteni a sérüléseket.
5. Késelés:
- 3 lépcsős versenyszám
- fejeken védő sisak lesz! A kézben kukorica csutka.
- A mérkőzés akkor ér véget mikor az egyik küzdő fél eléri a 6 pontot
- Mellkas, hát, has – 3 pont;
- Nyak, fej - 2 pont
- Kéz, láb – 1 pont
- A bevitt találat akkor számit érvényes pontnak, ha a kukorica csusza eltörik ill. látható a találat.
- Tilos rúgni, harapni, karmolni!
- A második megmérettetés a csoport győztesek – legtöbb nyert mérkőzés – közt zajlik, az egyik kézzel egy kötelet fognak, a másikban a csutka
- A fogózkodó kezet vágni tilos!
- A pontozás azonos, az első megmérettetés pontrendszerével.
- A harmadik megmérettetés a döntő – hajdú-birkózás
- A bírók egy csuszát leszúrnak a földbe, a versenyzők azonos távolságról rárohannak a csuszára, a csuszáért megküzdenek (szabadfogású birkózás) akinél lesz a csusza az majd „aprít”, ha el nem veszik tőle.
6. Ostor párbaj
Egy leszúrt dárdára feltett kalapot kell ostorral leszedni.
Akinek a legkevesebb kisérletre sikerül, az a győztes
7. A vívás bemutató versenyszám
A versenyzők a bírók (akurok) előtt bemutatják egyéni eszközös, vagy a nélküli bemutatójukat, táncukat amelynek 40 másodpercnél hosszabbnak kell lenni. A vívás bemutató során a magyar történelmi és népi harci kultúra fegyver- és eszközrendszerét kell használni. A bemutató során a bírók 5 szempont alapján díjazzák a teljesítményeket
Zenét lehet hozni!
A legmagasabb elérhető pontszám 1000 pont. A bírók között más fegyveres harcművészetek oktatói is szerepelhetnek.
harcszerűség
|
dinamika
|
pontosság
|
stílus
|
ötlet
|
Általános szabály:
- legfontosabb a versenytársad és magad épsége, szellemi – lelki – testi felemelése!
- nem valami (valaki) ellen küzdj, hanem valamiért (valakiért)!
Koska György
|