FŐOLDAL : V. RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL |
V. RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL
2009.09.22. 08:01
V. RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL
2009 OTÓBER 03 SZOMBAT
Rákoscsaba
Budapest XVII Temető utca 22 sportcentrum
A verseny célja:
A hagyományos versenyszámoktól egy kicsit eltérő, kísérletező, egyéb képességeket is a felszínre hozó, talán játékosabb verseny megrendezése.
A barantás, és más hagyományőrző közösségek egymáshoz közelítése a közös küzdelmek, a közös étkezés, a közös szórakozás vagyis a közös élmények által.
A verseny formája:
Egyéni pontverseny.
Csapatverseny 4 fő egy csapat bármely kategóriából
A meghirdetett kategóriák:
- Öskü - 17 év feletti férfiak
- Kese / - 14-17 év közötti fiúk
- Menyét -13 év feletti hölgyek
- Apródok - 14 év alatti fiúk, 13 év alatti lányok
A meghirdetett versenyszámok :
- futár pálya pajzzsal, fegyverrel
- csatakereszt párbaj
- kelevézhajítás
- késpárbaj
- ostor párbaj
- hagyományos magyar övbirkózás
- egyéni bemutató
Az Erdélyben ezidőtájban lebonyolítandó verseny egyes elemeinek átvételével, kipróbálásával
A verseny díjazása:
A verseny 1-3 helyezettjeinek érem, oklevél, 4-6 helyezettjeinek oklevél, az egyes versenyszámok győzteseinek oklevél, felajánlott különdíjak.
A verseny lefolyásának rendje:
- a küzdelmi versenyszámokban 4 fős selejtezőcsoportok kerülnek kisorsolásra, minden egyes csoportgyőztes a továbbiakban egyenes kieséses rendszerben jut tovább a döntőig.
- a pontszerző versenyszámokban a teljesítményre adott pontszám kerül meghatározásra
A nevezések:
1. Az elektronikus- és postai úton érkező nevezések, helyszíni nevezés
Koska György gyurkom@freemail.hu tel.: 06 20 97 13 499
A nevezési díj:
A verseny nevezési díja 1000 forint , amiből megpróbálunk valami ehető vacsorát is főzni.
Étkezés: /tányér-evőeszközök, pohár/ mindenki hozzon magával.
Kerüljük az eldobható étkezési felszerelések használatát!
Az öltözet:
Baranta hagyományos öltözet, Baranta sportöltözet, népviselet., vagy kinek mije van.
A versenynap programja:
09.00 Nevezések lezárása
A csapatok felvonulása
A versengések népi szertartása /napköszöntés- közös ének, fogadalomtétel
A verseny megnyitója /Beszéd/
Közös táncos bemelegítés
Önálló bemelegítés
10.00 Versenyszámok
Mikor megéhezünk közben eszünk egy kis hazait
Kb. 18.00 Ünnepélyes eredményhirdetés, díjak kiosztása.
Utána közös vacsora. Hozzál evőeszközt!
Beszélgetés, ének, táncház hajnalig
Lehetőség van ott aludni a tatamin, csak hozzál hálózsákot
A versenyben előfordulhatnak változások, ha az élet úgy hozza!
Természetesen kísérőket, edzőket, csapatvezetőket, érdeklődőket, családtagokat mindenki hozhat magával.
A " csak" kíváncsiakat, más sportágat űzőket is szeretettel várjuk!
A versenyszámok szabályai röviden:
A versenyszámok a lehetőségek szerint követik egymást forgószínpad szerűen:
A létszámtól függően 4 fős csoportok lesznek kialakítva, ahol körmérkőzés dönti el az elsőbbséget. A győztesek ezután egyenes ági kieséssel határozzák meg a végső sorrendet.
Minden versenyszámban a résztvevők minimum 100 ponttal indulnak
Aki valamely versenyszámban nem vesz részt, arra nem kap pontot.
1. A futár, harci képességi pálya versenyszám kb. 300 m
Pajzzsal, karddal a kézben különböző akadályokon keresztül kell leküzdeni a távot anélkül, hogy a felszerelést elhagynánk
2. Csatakereszt:
- a versenyzők célja, hogy a célt /fa tábla/ úgy találja el, hogy az eszköz benne maradjon
- aki hamarabb talál az nyer 4-4 +1 kereszt áll rendelkezésre
Első dobás 15 m-ről, a rajt vonalról, ahonnan egyszerre indul a két versenyző
Második dobás 10 m-ről
A harmadik dobás előre gurulás után 5m-ről
A negyedik hátragurulás után 5-10 m közül
Ha ekkor sincs találat, akkor a rajtvonalnál levő tartalék keresztet az előbb érkező felveheti, és az 5- 15 m között bárhol eldobhatja.
Ha nincs érvényes találat, akkor az mindkét versenyzőnek vereségként könyveltetik el.
Az adott távolságot jelző vonalon átlépő versenyző találata érvénytelen
3. Kelevéz hajítás
A kelevézt egy méteres sugarú körbe kell bele állítani.
Első lehetőség 20 m-ről
Második 15m-ről
A harmadik 10 ről
A negyedik 5-ről
Mindenhol 2-2 kelevéz lesz leszúrva
Egyik kezünkben pajzsot tartunk, amit a bennünket támadó csapattársaink elleni védekezésre használhatunk. Minden támadónál 3-3 teniszlabda lesz, amit bármikor eldobhatnak.
A kelevézt a pályán bárhonnan el lehet dobni
Akit eltalálnak, az az addig elért eredményt tudhatja a magáénak.
Minden a körben megállt találat 100 pont
4. A hagyományos magyar övbirkózás (kajar) versenyszám
Az ellenfelek mezítelen felsőtesttel (hidegben felsőruhában), nadrágban, övvel felszerelve küzdenek egymás ellen
A versenyző célja az, hogy az ellenfelet olyan helyzetbe kényszerítse, hogy annak a tenyerén és a talpán kívül más testrésze is a földet érje /könyök, térd, hát, fej .stb/
A küzdelem győzelmi pozícióig tart
Az is veszít aki 3x elhagyja a küzdőteret
Ha az akció során minkét versenyző vesztes pozícióba kerül /akár időkéséssel is/ , az eldöntetlennek számít és állásból, tisztelgés után folytatják a küzdelmet.
Tilos ütni, rúgni, harapni, karmolni!
A körmöket le kell vágni.
Vérző, sérült versenyző esetében a bíró(k) véleménye dönt a folytatásról.
A láb söprése, akasztása megengedett. A térd ízület nem támadható!
A derékon kötött öv lelógó részei felhasználhatóak a küzdelem során.
Nyakkulcsot csak 6 másodpercig alkalmazhat a versenyző. Ha ez idő alatt nem indít akciót, akkor ebből a fogásból ki kell engednie ellenfelét! A nyakkulccsal együtt földre eső versenyzőknek a kulcsot el kell engednie a földre esés pillanata előtt.
Gégefő fojtás tiltott!
Az izületek természetes hajlási irányukban feszíthetőek – más feszítés tiltott!
Fejelni tilos!
A fej tolásra, feszítésre használható.
A valódi harchoz hasonlóan nincsenek súlycsoportok. Aki kisebb , fürgébb, használja ki ezen képességét, vagy más , a nehezebb ellenfeleknek kevésbé kedvező versenyszámokban vágjon vissza!
Időkorlátozás nincs – a bíró kívülről biztatással sürgetheti az ellenfeleket.
Pihenőt csak különleges esetben lehet elrendelni.
A versenyzők a küzdelem előtt és a végén hagyományosan köszöntik egymást
A versenyzők kötelesek jelenteni a sérüléseket.
5. Késelés:
- 3 lépcsős versenyszám
- fejeken védő sisak lesz! A kézben kukorica csutka.
- A mérkőzés akkor ér véget mikor az egyik küzdő fél eléri a 5 pontot
- Test fej nyak, – szúrás 3 pont,
- vágás 2 pont;
- Kéz, láb – 1 pont
- A bevitt találat akkor számit érvényes pontnak, ha a kukorica csusza eltörik ill. látható a találat.
Együttes találatnál ki mit ért az számít.
Második kéz találatnál át kell venni a másik kézbe.
Ha mind a két kéz kiesett, akkor vége.
- A második megmérettetés a csoport győztesek – legtöbb nyert mérkőzés – közt zajlik, az egyik kézzel egy botot fognak, a másikban a csutka
A pontozás azonos, az első megmérettetés pontrendszerével.
<span style="font-family: "Times New Roman","serif"; color: black; font-size: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: HU;
|