RÁKOSMENTE BARANTA
RÁKOSMENTE BARANTA
Tartalom
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
társoldalak
 
MHSE Adószám 1%

18167632-1-42

 
Eseményeink
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
idő
 
mi mennyi?
Indulás: 2007-08-30
 
FŐOLDAL
FŐOLDAL : VIII. Rákos Mezeje Tavaszköszöntő Viadal 2012 március 17.

VIII. Rákos Mezeje Tavaszköszöntő Viadal 2012 március 17.

  2012.02.20. 08:33


Budapest XVII Rákoscsaba Temető utca 22 sportcentrum

/térkép a honlapon //mhsebaranta.gportal.hu//

A verseny a 2012-es Nemzeti Baranta Bajnokság kvalifikációs versenyei közé tartozik.


 

 

Előzetes jelentkezés határideje: 2012. március 15.

Kéretik komolyan venni! (ára is van)

A verseny nevezési díja a bejelentkezetteknek 1500 Ft. 
 
A helyszínen nevezőké  2000Ft!

Koska György                                gyurkom@freemail.hu            tel.: 06 20 97 13 49

A helyszíni regisztráció időpontja, és a nevezési díj befizetése a helyszínen 2012. március17-én 8.00 és 8.45 óra között.

 
Ebédre főzünk, kenyeret sütünk, estére is eszünk valamit.  A nem versenyzőknek is lehetőségük lesz részt venni a közös étkezésben, önköltségi hozzájárulás fejében.
Fontos lenne a főzés miatt is az előzetes létszám!/

Este szertűz, parázson járás. Alvási lehetőség a teremben /hálózsák/

A verseny célja:

A tavaszi nap-éj egyenlőség, a kirajzás, a természet ébredésének idején az állapotfelmérés, a megmérettetés, az újratalálkozás, az ismerkedés, az együttlét öröme. Pontszerző verseny, felkészülés a világkupára versenyzőknek, bíróknak egyaránt.

 

Fő versenyszám:

Övbírkózás, páros fegyveres bemutató

Kiegészítő versenyszámok:

Akadálypálya
Késpárbaj
Honismereti teszt

 

Minden résztvevő oklevelet kap.
Az 1-3. helyezett versenyző érmet kap.

A Rákos Mezeje Kupát, a legtöbb pontot szerzett versenyző kapja.

 

Kategóriák:

Kese, menyét, öskü, kende

Kategóriákat legalább 8 fő jelentkezése esetén indítunk. (Ha egyes kategóriákban a minimum létszám alatt neveznének be, akkor ésszerűen összevonunk.)

 

A versenynap programja:

08.00               A helyszíni regisztráció kezdete

08.45                         Helyszíni regisztráció lezárása

9.00                A verseny megnyitója, versenyzők eligazítása, közös bemelegítés

09.30                            Küzdelmek elkezdése

Mikor megéhezünk napközben eszünk egy kis hazait.
 

Kb. 16.00 körül közös bográcsolás. Hozzál evőeszközt!

 

Utána

Ünnepélyes eredményhirdetés.

Este

Szertűz, tánc, ének, stb. A bátraknak parázson járás.

 

Az a versenyző, aki a megnyitóra nem érkezik meg, az előzetesen időben történt nevezés ellenére sem vehet részt a versenyen!

Az a versenyző, aki nem vesz részt a díjkiosztó ünnepségen /kivétel sérülés, vagy a főbíró által elfogadott indok/, annak eredményeit törlik. A versenylapon a ”verseny közben visszalépett” bejegyzéssel kell illetni.
 

Természetesen kísérőket, érdeklődőket, családtagokat mindenki hozhat magával.

A " csak" kíváncsiakat, más sportágat űzőket is szeretettel várjuk!

A versenyszámok szabályai röviden:

A versenyszámok a lehetőségek szerint követik egymást, forgószínpad szerűen:

 A létszámtól függően 4 fős csoportok lesznek kialakítva, ahol körmérkőzés dönti el az elsőbbséget  / birkózás, kés/. A győztesek ezután egyenes ági kieséssel határozzák meg a végső sorrendet.

 

                                                                 Övbirkózás

Az övbirkózás a ütésmentes övbirkózás, a népi birkózási formák /csülökre menés, ölre menés, böllön, övbirkózás, levan birkózás/ szabályozott elemeiből áll.

 

−        Az ellenfelek mezítelen felsőtesttel (téli időszakban mellénnyel), nadrágban, övvel felszerelve küzdenek egymás ellen.

−        A versenyző célja az, hogy az ellenfelet olyan helyzetbe kényszerítse, hogy az a könyökével, térdével, fenekével, hátával érintse a földet.

−        A küzdelem győzelmi pozícióig tart.

−        A győztesnek 2 talpával a földön kell állnia /"legény a talpán"/

−        Ha az akció során minkét versenyző vesztes pozícióba kerül /akár időkéséssel is/ , az eldöntetlennek számít és állásból, tisztelgés után folytatják a küzdelmet.

−        Időkorlátozás nincs - a bíró kívülről biztatással sürgetheti az ellenfeleket.

−        A bíró öt perc közös passzivitás után akár mindkét versenyzőt leléptetheti. Leléptetni csak a két versenyzőt egyszerre lehet.

−        Nem számít passzivitásnak, ha valaki a társát folyamatosan erő hatása alatt tartja.

−        Tilos ütni, rúgni, harapni, karmolni!

−        A verejtékező felsőtestet időszakosan meg kell törölni.

−        A körmöket le kell vágni.

−        Vérző, sérült versenyző esetében a bíró(k) véleménye dönt a folytatásról.

−        A láb söprése, akasztása megengedett. A térdízület nem támadható!

−        A derékon kötött öv lelógó részei felhasználhatóak a küzdelem során.

−        Az öveket időszakosan meg kell igazítani.

−        A valódi harchoz hasonlóan nincsenek súlycsoportok. Aki kisebb , fürgébb, használja ki ezen képességét, vagy más , a nehezebb ellenfeleknek kevésbé kedvező versenyszámokban vágjon vissza!

−        Nyakkulcsot csak 6 másodpercig alkalmazhat a versenyző. Ha ez idő alatt nem indít akciót, akkor ebből a fogásból ki kell engednie ellenfelét! A nyakkulccsal együtt földre eső versenyzőknek a kulcsot el kell engednie a földre esés pillanata előtt.

−        Gégefő fojtás tiltott!

−        Az ízületek természetes hajlási irányukban feszíthetőek - más feszítés tiltott!

−        Fejelni tilos!

−        A fej tolásra, feszítésre használható.

−        Bár pontosan meghatározott küzdőtér nincs, de a versenyzőknek törekedni kell egy 20 m x 20 m-es területen belül maradni.

−        A folyamatosan menekülő versenyzőt leléptetik.

−        Pihenőt csak különleges esetben lehet elrendelni.

−        A versenyzők a küzdelem előtt és a végén hagyományosan köszöntik egymást

−        A versenyzők kötelesek jelenteni a sérüléseket.

 

Speciális esetek:

-        előfordulhat olyan verseny, ahol korlátozni kell küzdelem idejét. Ennek módja, hogy a passzivitást szigorúbban kell venni, a bírónak aktivitásra kell felszólítani a passzív versenyzőt. Amennyiben az továbbra is passzív marad, úgy le kell léptetni, így a másik felet kell győztes kihirdetni. 

 

Késelés:
- 3 lépcsős versenyszám
- fejeken védő sisak lesz! A kézben kukorica csutka.
- A mérkőzés akkor ér véget mikor az egyik küzdő fél eléri a 10 pontot
- Test fej  nyak, – szúrás 3 pont,
                            - vágás 2 pont;
- Kéz, láb            – 1 pont
- A bevitt találat akkor számit érvényes pontnak, ha a kukorica csusza eltörik ill. látható a találat.
Együttes találatnál, ki mit ért, az számít.
Második kéz találatnál át kell venni a másik kézbe.

Ha mind a két kéz két találatot kapott, akkor kiesett, vége.
- A második megmérettetés a csoport győztesek – legtöbb nyert mérkőzés – közt zajlik, az egyik kézzel egy bot, vagy kötél két végét fogják, a másikban a csutka,
 A pontozás azonos, az első megmérettetés pontrendszerével.
- A harmadik megmérettetés a döntő
- Sisak nélkül. A bírók egy csuszát letesznek a földbe, a versenyzők egymás mellől rárohannak a csuszára, és megküzdenek érte. Böllön (mindent szabad kivéve ütni, rúgni, harapni, fejelni) akinél lesz a csusza az majd „aprít”, ha el nem veszik tőle.


A legfontosabb versenyszabály:
Vigyázol a versenytársad és önmagad épségére!

Napközben folyamatosan:

A futár, harci képességi pálya versenyszám kb. 300 m:
/összevont kategóriák:

Pajzzsal, karddal a kézben, különböző akadályokon keresztül /kúszás, futás, közben rád is lőnek, fára mászás, dobás kelevézzel, lövés íjjal, lajhármászás, csatakereszttel, karikával dobás, ostorral célzás / pontra, időre.

Magyarságismereti teszt kitöltése.

 Ez valószínűleg ebéd után.

  Páros fegyveres bemutató versenyszám:
A versenyzők a bírók előtt bemutatják gyakorlatukat, amelynek 30 másodpercnél hosszabbnak kell lenni. Max 2 perc. A hozzáillő zene pluszt jelent!

A bemutató során a bírók az alábbi szempontok alapján díjazzák a teljesítményeket

harcszerűség

dinamika, ritmus

pontosság

ötlet

 

Versenyen kívül, népi játék bemutató::

 Egy tetszőlegesen kiválasztott népi játékot eljátszatsz a jelenlevőkkel!

 

 

Szeretettel várlak benneteket!

Koska György         gyurkom@freemail.hu          tel.: 06 20 97 13 499
 

//mhsebaranta.gportal.hu//

 

Huj, huj, haj reá!

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 
itt vagyunk
 
közelebbről
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!