RÁKOSMENTE BARANTA
RÁKOSMENTE BARANTA
Tartalom
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
társoldalak
 
MHSE Adószám 1%

18167632-1-42

 
Eseményeink
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
idő
 
mi mennyi?
Indulás: 2007-08-30
 
FŐOLDAL
FŐOLDAL : 2010 Október 9 szombat

2010 Október 9 szombat

  2010.09.23. 19:48

 

VII. RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL 

2010 Október 9  szombat

 

HELYSZÍNVÁLTOZÁS!!!

MIVEL A VERSENY IDŐBEN EGYBEESIK A

MAGYAROK SZÖVETSÉGE ÁLTAL SZERVEZENDŐ

BUDAPESTI SZALÁVAL,

EZÉRT ÚGY DÖNTÖTTŰNK, HOGY A VERSENYT ODAVISSZÜK.

HELYSZÍN:

BUDAPEST XVI MÁTYÁSFÖLD REPÜLŐTÉR


 

  

A verseny célja:

A hagyományos versenyszámoktól egy kicsit eltérő, kísérletező, egyéb képességeket is a felszínre hozó, talán játékosabb verseny megrendezése.

A barantás, és más hagyományőrző  közösségek egymáshoz közelítése a közös küzdelmek, a közös étkezés, a közös szórakozás vagyis a közös élmények által.                   

  

A verseny formája:

       Egyéni pontverseny.

      

A meghirdetett kategóriák:

 

-          Öskü        - 17 év feletti férfiak

-          Kese /      - 14-17 év közötti fiúk

-          Menyét  -13 év feletti hölgyek

-          Csikók - 14 év alatti fiúk, 13 év alatti lányok

 

A meghirdetett versenyszámok :
 

-         futár  pálya pajzzsal, fegyverrel

-         csatakereszt párbaj

-         kelevézhajítás

-         késpárbaj

-         ostor párbaj

-        böllön c  

-         egyéni  bemutató
íjász gyorslövészet

 

A verseny díjazása:

 

A verseny 1-3 helyezettjeinek érem, oklevél, 4-6 helyezettjeinek oklevél, az egyes versenyszámok győzteseinek oklevél, felajánlott különdíjak.

 

 A verseny lefolyásának rendje:

 

- a küzdelmi versenyszámokban 4 fős selejtezőcsoportok kerülnek kisorsolásra, minden egyes csoportgyőztes a továbbiakban egyenes kieséses rendszerben jut tovább a döntőig.

-   a pontszerző versenyszámokban a teljesítményre adott pontszám kerül meghatározásra

 

A nevezések:

1.      Az elektronikus- és postai úton érkező nevezések, helyszíni nevezés.

 

Koska György                                gyurkom@freemail.hu            tel.: 06 20 97 13 499

 

//mhsebaranta.gportal.hu/

A nevezési díj:

 A verseny nevezési díja 1000 forint , amiből megpróbálunk valami ehetőt is főzni.

 

Étkezés: /tányér-evőeszközök, pohár/ mindenki hozzon magával.

 Kerüljük az eldobható étkezési felszerelések használatát! 

  

Az öltözet:

 Baranta hagyományos öltözet, Baranta sportöltözet, népviselet, vagy kinek mije van.

 

A versenynap programja:

 

10.00             Nevezések lezárása

            A csapatok felvonulása

            A versengések népi szertartása /napköszöntés- közös ének, fogadalomtétel

            A verseny megnyitója /néhány szó/ 

            Közös táncos bemelegítés

            Önálló bemelegítés

10.30   Versenyszámok

Mikor megéhezünk közben eszünk egy kis hazait

Kb. 17.00 Ünnepélyes eredményhirdetés, díjak kiosztása.

 

Utána közös bográcsolás. Hozzál evőeszközt!

Lehetőség van az edzőtermünkben aludni a tatamin, csak hozzál hálózsákot

A versenyben előfordulhatnak változások, ha az élet úgy hozza! 

  

Nem muszáj minden versenyszámban indulni!
Legfontosabb a versenytársad és magad épsége!

A versenyen előzetes egyeztetés szerint indulnak barantások, kempósok, capuerások, boxolók, és a helyszínen is nevezhet bárki.

A versenyszámok szabályai röviden:

A versenyszámok a lehetőségek szerint követik egymást forgószínpad szerűen:

 A létszámtól függően 4 fős csoportok lesznek kialakítva, ahol körmérkőzés dönti el az elsőbbséget. A győztesek ezután egyenes ági kieséssel határozzák meg a végső sorrendet.

Aki valamely versenyszámban nem vesz részt, arra nem kap pontot.

 

1. A futár,  harci képességi pálya versenyszám kb. 300 m

Pajzzsal, karddal a kézben különböző akadályokon keresztül kell leküzdeni a távot anélkül, hogy a felszerelést elhagynánk

 

 

2. Csatakereszt:

- a versenyzők célja, hogy a célt /fa tábla/ úgy találja el, hogy az eszköz benne maradjon

- aki hamarabb talál az nyer 4-4 +1 kereszt áll rendelkezésre

Első dobás 15 m-ről, a rajt vonalról, ahonnan egyszerre indul a két versenyző

Második dobás 10 m-ről

A harmadik dobás előre gurulás után 5m-ről

A negyedik hátragurulás után 5-10 m közül

Ha ekkor sincs találat, akkor a rajtvonalnál levő tartalék keresztet az előbb érkező felveheti, és az 5- 15 m között bárhol eldobhatja.

Ha nincs érvényes találat, akkor az mindkét versenyzőnek vereségként könyveltetik el.

Az adott távolságot jelző vonalon átlépő versenyző találata érvénytelen

 

 

3. Kelevéz hajítás

A kelevézt egy méteres sugarú körbe kell bele állítani. 

5-20 m között lehet dobni.

A kelevézek 20 m-re lesznek leszúrva.

Egyik kezünkben pajzsot tartunk, amit a bennünket támadó csapattársaink elleni védekezésre használhatunk. Minden támadónál 3-3 teniszlabda lesz, amit bármikor eldobhatnak.

A kelevézt  a pályán bárhonnan el lehet dobni

Akit eltalálnak, az az addig elért eredményt tudhatja a magáénak.

Minden a körben megállt találat 100 pont

 

4.

Böllön "C" Küzdelem /Jitsu "c "küzdelemből magyarítva/

Fejre:

  • ütés-rúgás csak érintéssel (nincs erős technika) ! ! ! ! !

Testre:

  • félerős ütés-rúgás
  • félerős köríves rúgás combra

Tiltott:

  • fejre frontális rúgás
  • könyökkel végrehajtott ütés
  • térdel végrehajtott rúgás
  • ütés, rúgás földön
  • gerinc és nyakfeszítés

Lábon összefogódzkodás esetén folyamatos ütés-rúgás megengedett, de csak 1 pontot ér

- 14 év alatt földön csak leszorítás megengedett, 14 év felett feszítések és fojtások is megengedettek

-              Küzdelmi idő:

  • 2x1,5 perc
  • a menetek között 30 másodperc szünet

Földharc idő:

  • 1O (tíz) másodperc

Pont értékű leszorítási idő:

  • 10 (tíz) másodperc

- Lekopogás után a küzdelem tovább folytatódik

Biztonsági védő felszerelés:

  • Szabályos 10 unciás boxkesztyű vagy szabályos 10 unciás ju-jitsu kesztyű (lehet

nyitott a tenyér, de az ujjak takarva legyenek)

  • Lábfejvédő,lágyékvédő,fogvédő
  • Lányoknak mellvédő
  • 15' év alatt sípcsontvédő ajánlott!
  • Fejvédő ajánlott!

Pontozás:

  • Minden szabályos ütés 1 pont
  • Minden szabályos rúgás technika testre 1 pont, fejre 2 pont
  • Lerántás 1 pont, kis ívű dobás 2 pont, nagy ívű dobás 3 pont
  • Földön leszorítás( 10 másodpercig) 2 pont , kopogás 4 pont

  
5. Késelés
:
- 3 lépcsős versenyszám
- fejeken védő sisak lesz! A kézben kukorica csutka.
- A mérkőzés akkor ér véget mikor az egyik küzdő fél eléri a 10 pontot
- Test fej  nyak, – szúrás 3 pont,
                            - vágás 2 pont;
- Kéz, láb            – 1 pont
- A bevitt találat akkor számit érvényes pontnak, ha a kukorica csusza eltörik ill. látható a találat.
Együttes találatnál ki mit ért az számít.
Második kéz találatnál át kell venni a másik kézbe.

Ha mind a két kéz kiesett, akkor vége.

- A második megmérettetés a csoport győztesek – legtöbb nyert mérkőzés – közt zajlik, az egyik kézzel egy botot fognak, a másikban a csutka

 A pontozás azonos, az első megmérettetés pontrendszerével.

- A harmadik megmérettetés a döntő – hajdú-birkózás
- A bírók egy csuszát letesznek a földbe, a versenyzők azonos távolságról rárohannak a csuszára, és megküzdenek  érte. Böllön (mindent szabad kivéve ütni, rúgni, harapni, fejelni) akinél lesz a csusza az majd „aprít”, ha el nem veszik tőle.

6. Ostor párbaj

Egy leszúrt dárdára feltett kalapot kell ostorral leszedni.
Akiknek a legkevesebb kísérletre sikerül, azok  jutnak tovább a következő fordulóba.
 Majd egy alma, utána egy dió a cél, végül levél szeletelés.

6.  Bemutató versenyszám

           

Egyéni, vagy csoportos. A versenyzők a bírók előtt bemutatják egyéni eszközös, vagy a nélküli bemutatójukat, táncukat amelynek 40 másodpercnél hosszabbnak kell lenni. Max 2 perc.

A vívás bemutató során a magyar történelmi és népi harci kultúra fegyver- és eszközrendszerét kell használni.

           A zene pluszt jelent

A bemutató során a bírók az alábbi szempontok alapján díjazzák a teljesítményeket

 

harcszerűség

dinamika, ritmus

pontosság

ötlet

 

 A bírók között más fegyveres harcművészetek oktatói is szerepelhetnek.

 

Általános szabály:
Legfontosabb a versenytársad és magad épsége!
Nem muszáj minden versenyszámban indulni!

 - ne valami (valaki) ellen küzdj, hanem valamiért (valakiért)!
A társunk testi  – lelki felemeléséért!

Huj, huj, haj reá!

Október 9. én

Koska György

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 
itt vagyunk
 
közelebbről
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints