RÁKOSMENTE BARANTA
RÁKOSMENTE BARANTA
Tartalom
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
társoldalak
 
MHSE Adószám 1%

18167632-1-42

 
Eseményeink
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
idő
 
mi mennyi?
Indulás: 2007-08-30
 
FŐOLDAL
FŐOLDAL : VERSENY MINÁLUNK!

VERSENY MINÁLUNK!

  2010.05.03. 10:04

 

VI. RÁKOSMEZEJE BARANTA VIADAL

 

2010 május 16 vasárnap

 

Rákoscsaba

 

Budapest XVII Temető utca 22 sportcentrum

 



A verseny célja:

A hagyományos versenyszámoktól egy kicsit eltérő, kísérletező, egyéb képességeket is a felszínre hozó, talán játékosabb verseny megrendezése.

A barantás, és más hagyományőrző  közösségek egymáshoz közelítése a közös küzdelmek, a közös étkezés, a közös szórakozás vagyis a közös élmények által.    

 A " csak" kíváncsiakat, más sportágat űzőket is szeretettel várjuk

A verseny formája:

       Egyéni pontverseny.

       Csapatverseny 4 fő egy csapat bármely kategóriából

 

A meghirdetett kategóriák:

  

-          Öskü        - 17 év feletti férfiak

-          Kese /      - 14-17 év közötti fiúk

-          Menyét  -13 év feletti hölgyek

-          Apródok - 14 év alatti fiúk, 13 év alatti lányok

 

A meghirdetett versenyszámok :

  

-         futár  pálya pajzzsal, fegyverrel

-         csatakereszt párbaj

-         kelevézhajítás

-         késpárbaj

-         ostor párbaj

-         hagyományos magyar övbirkózás

-         egyéni  bemutató

 

A verseny díjazása:

 

A verseny 1-3 helyezettjeinek érem, oklevél, 4-6 helyezettjeinek oklevél, az egyes versenyszámok győzteseinek oklevél, felajánlott különdíjak.

 

A verseny lefolyásának rendje:

 

- a küzdelmi versenyszámokban 4 fős selejtezőcsoportok kerülnek kisorsolásra, minden egyes csoportgyőztes a továbbiakban egyenes kieséses rendszerben jut tovább a döntőig.

-   a pontszerző versenyszámokban a teljesítményre adott pontszám kerül meghatározásra

 

A nevezések:

1.      Az elektronikus- és postai úton érkező nevezések,  helyszíni nevezés

 

Koska György                                gyurkom@freemail.hu            tel.: 06 20 97 13 499

 

A nevezési díj:

 A verseny nevezési díja 1000 forint , amiből megpróbálunk valami ehető vacsorát is főzni.

 

Étkezés: /tányér-evőeszközök, pohár/ mindenki hozzon magával.

 Kerüljük az eldobható étkezési felszerelések használatát! 

  

Az öltözet:

 Baranta hagyományos öltözet, Baranta sportöltözet, népviselet., vagy kinek mije van.

 

A versenynap programja:

09.00             Nevezések lezárása

            A csapatok felvonulása

            A versengések népi szertartása /napköszöntés- közös ének, fogadalomtétel

            A verseny megnyitója

            Közös táncos bemelegítés

            Önálló bemelegítés

10.00   Versenyszámok

Mikor megéhezünk közben eszünk egy kis hazait

Kb. 16.00 Ünnepélyes eredményhirdetés, díjak kiosztása.

 

Utána közös bográcsolás!.    Hozzál evőeszközt!

Lehetőség van ott aludni a tatamin, csak hozzál hálózsákot

A versenyben előfordulhatnak változások, ha az élet úgy hozza! 

 

Természetesen kísérőket, edzőket, csapatvezetőket, érdeklődőket, családtagokat mindenki hozhat magával.

 

A versenyszámok szabályai röviden:

A versenyszámok a lehetőségek szerint követik egymást forgószínpad szerűen:

 A létszámtól függően 4 fős csoportok lesznek kialakítva, ahol körmérkőzés dönti el az elsőbbséget. A győztesek ezután egyenes ági kieséssel határozzák meg a végső sorrendet.

Minden versenyszámban a résztvevők minimum 100 ponttal indulnak

Aki valamely versenyszámban nem vesz részt, az  arra nem kap pontot.

 

1. A futár,  harci képességi pálya versenyszám kb. 300 m

Pajzzsal, karddal a kézben különböző akadályokon keresztül kell leküzdeni a távot anélkül, hogy a felszerelést elhagynánk

 

2. Csatakereszt:

- a versenyzők célja, hogy a célt /fa tábla/ úgy találja el, hogy az eszköz benne maradjon

- aki hamarabb talál az nyer 4-4 +1 kereszt áll rendelkezésre

Első dobás 15 m-ről, a rajt vonalról, ahonnan egyszerre indul a két versenyző

Második dobás 10 m-ről

A harmadik dobás előre gurulás után 5m-ről

A negyedik hátragurulás után 5-10 m közül

Ha ekkor sincs találat, akkor a rajtvonalnál levő tartalék keresztet az előbb érkező felveheti, és az 5- 15 m között bárhol eldobhatja.

Ha nincs érvényes találat, akkor az mindkét versenyzőnek vereségként könyveltetik el.

Az adott távolságot jelző vonalon átlépő versenyző találata érvénytelen

 

3. Kelevéz hajítás

A kelevézt egy méteres sugarú körbe kell bele állítani. 

Első lehetőség 20 m-ről

Második 15m-ről

A harmadik 10 ről

A negyedik 5-ről

Mindenhol 2-2 kelevéz lesz leszúrva

Egyik kezünkben pajzsot tartunk, amit a bennünket támadó csapattársaink elleni védekezésre használhatunk. Minden támadónál 3-3 teniszlabda lesz, amit bármikor eldobhatnak.

A kelevézt  a pályán bárhonnan el lehet dobni

Akit eltalálnak, az az addig elért eredményt tudhatja a magáénak.

Minden a körben megállt találat 100 pont

 

4. A hagyományos magyar övbirkózás (kajar) versenyszám

  

      Az ellenfelek mezítelen felsőtesttel (hidegben felsőruhában), nadrágban, övvel felszerelve küzdenek egymás ellen

      A versenyző célja az, hogy az ellenfelet olyan helyzetbe kényszerítse, hogy annak a tenyerén és a talpán kívül más testrésze is a földet érje /könyök, térd, hát, fej .stb/

     A küzdelem győzelmi pozícióig tart

  Az is veszít aki 3x elhagyja a küzdőteret

      Ha az akció során minkét versenyző vesztes pozícióba kerül /akár időkéséssel is/ , az eldöntetlennek számít és állásból, tisztelgés után folytatják a küzdelmet.

     Tilos ütni,  rúgni, harapni, karmolni!

       A körmöket le kell vágni.

    Vérző, sérült versenyző esetében a bíró(k) véleménye dönt a folytatásról.

      A láb söprése, akasztása megengedett. A térd ízület nem támadható!

     A derékon kötött öv lelógó részei felhasználhatóak a küzdelem során.

       Nyakkulcsot csak 6 másodpercig alkalmazhat a versenyző. Ha ez idő alatt nem indít akciót, akkor ebből a fogásból ki kell engednie ellenfelét! A nyakkulccsal együtt földre eső versenyzőknek a kulcsot el kell engednie a földre esés pillanata előtt.

     Gégefő fojtás tiltott!

     Az izületek természetes hajlási irányukban feszíthetőek – más feszítés tiltott!

      Fejelni tilos!

       A fej tolásra, feszítésre használható.

        A valódi harchoz hasonlóan nincsenek súlycsoportok. Aki kisebb , fürgébb, használja ki ezen képességét, vagy más , a nehezebb ellenfeleknek kevésbé kedvező versenyszámokban vágjon vissza!

      Időkorlátozás nincs – a bíró kívülről biztatással sürgetheti az ellenfeleket.

        Pihenőt csak különleges esetben lehet elrendelni.

   A versenyzők a küzdelem előtt és a végén hagyományosan köszöntik egymást

      A versenyzők kötelesek jelenteni a sérüléseket. 

 
5. Késelés:
- 3 lépcsős versenyszám
- fejeken védő sisak lesz! A kézben kukorica csutka.
- A mérkőzés akkor ér véget mikor az egyik küzdő fél eléri a 5 pontot
- Test fej  nyak, – szúrás 3 pont,
                            - vágás 2 pont;
- Kéz, láb            – 1 pont
- A bevitt találat akkor számit érvényes pontnak, ha a kukorica csusza eltörik ill. látható a találat.
Együttes találatnál ki mit ért az számít.
Második kéz találatnál át kell venni a másik kézbe.

Ha mind a két kéz kiesett, akkor vége.

- A második megmérettetés a csoport győztesek – legtöbb nyert mérkőzés – közt zajlik, az egyik kézzel egy botot fognak, a másikban a csutka

 A pontozás azonos, az első megmérettetés pontrendszerével.

- A harmadik megmérettetés a döntő – hajdú-birkózás
- A bírók egy csuszát letesznek a földbe, a versenyzők azonos távolságról rárohannak a csuszára, és megküzdenek  érte. Böllön (mindent szabad kivéve ütni, rúgni, harapni, fejelni) akinél lesz a csusza az majd „aprít”, ha el nem veszik tőle.

6. Ostor párbaj

Egy leszúrt dárdára feltett kalapot kell ostorral leszedni.

Akiknek a legkevesebb kísérletre sikerül, azok  jutnak tovább.
 Majd egy alma, utána egy dió a cél.

6.  Bemutató versenyszám

           

Egyéni, vagy csoportos. A versenyzők a bírók előtt bemutatják egyéni eszközös, vagy a nélküli bemutatójukat, táncukat amelynek 40 másodpercnél hosszabbnak kell lenni. Max 2 perc.

A vívás bemutató során a magyar történelmi és népi harci kultúra fegyver- és eszközrendszerét kell használni.

           A zene pluszt jelent

A bemutató során a bírók az alábbi szempontok alapján díjazzák a teljesítményeket

 

harcszerűség

dinamika, ritmus

pontosság

ötlet

 

 A bírók között más fegyveres harcművészetek oktatói is szerepelhetnek.

 

Általános szabály:
- legfontosabb a versenytársad és magad épsége!

 - ne valami (valaki) ellen küzdj, hanem valamiért (valakiért)!
A társunk testi  – lelki felemeléséért!

Huj, huj, haj reá!

Koska György

 

 

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 
itt vagyunk
 
közelebbről
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?